BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 5, 2011

MENGARUT

Aku bukan penyokong kerajaan bulat2 dan aku bukan juga penghentam pembangkang secara total. Teringat semasa di tingkatan 5(2007) kami dah start talking about the election, semua ada pandangan masing2 tapi kami ‘berbincang’ dalam suasana yang ‘tenang’means suara tu masih kekal ayu gitu. Tu zaman budak2, haish. Lupekan.

Sekarang dah demam PRU balik, status kawan di FB, “aku suka tengok brite tapi sekarang xsuke sbb asyik nak gaduh sana sini je”, kurang lebih macam tu bunyinye. Ramai yang rasa macam tu, sampaikan TV3 siap ulang kisah tragedi 13 Mei, tergelak jap aku (jahat cam setan). Ni semua gara2 ‘BERSIH’ aka fenomena kuning y diuar-uarkan bakaldirasmikan diadakan pada 9 JULAI. Kompem hari itu aku akan menjadi se’bersih2’ manusia kerana kempen ni (kalau ingat la). Cis menganjingkucing lagi.

Yang aku lagi perasan, nampak sgt macam Tok Jib takut kat budaya Kuning ni. Tu la orang kate, kaya2 pun x aman jugak haha. DIGI kompem kena blacklist kalo xtukor theme colour pasni. Ok, jujur aku XSOKONG langsung ‘bersih’ ni. Aku perhati orang2 Melayu yang berjuang bersama DAP dah jadi macam lembu kena cucuk hidung. Aku bukan anti Cina. Diulangi, bukan anti Cina ok tapi hanya anti Cina DAP sahaja!

Belah kerajaan pulak banyak isu yang ditimbulkan pembangkang membabitkan KEWANGAN. Belanja hotel, belanja kediaman, belanja beg Kak Mah, belanja bla3 dan paling aku hangin belanja FB kementerian pelancongan. Tok Jib2, xkan xnampak lagi pembaziran2pengeluaran tu semua. RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. 1M untuk Kak Mah.

Slogan yang cantik tapi pelaksanaan yang xberapa comel. Sekian.

::Khas untuk ORANG MELAYU::

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara

p/s: aku nak calon Cina mualaf, ade x?

4 ekor kura2:

SU_EDA said...

hot ke weh???
politik msia skrg ni xtau yg mne 1 yg telus yg mne 1 yg lurus...
umur dh 21 dh...meh r pkt2 ngundi...mu undi aku, aku undi mu...abis citer...gane gok nk kte xtau...:)

نورول اشيکين said...

opps, kiter still underage...haha
ingat x diskusi kite zaman2 dulu?cube remind balik,,
xngundi dose, ngundi pun dose gak..@_@

SU_EDA said...

mmg igt zaman dulu tp rse skrg ni pn sme jgk mcm zmn dulu...x fhm lg pasal politik n entah apa yg d fhm tu btul ke x...rse x mboh ambk tau pasal politik tp politik jgk 1 tanggungjawab yg kne jgk jwb suatu hari 6t...so???

نورول اشيکين said...

laen su weh, leni informasi lg cpt sebar...means fitnah pun sama naik la...bab tggungjwb ni sush ni,tp JGN sbb politik putus kwn udah ler^_^

Post a Comment