BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 9, 2011

Baktisiswa kebombaan di Kg. Kandang, Melaka

Banyak kejutan y dterima, mula2 nama aku y sepatutnya berempat dgn kawan2 lain dipecahkan dgn mereka bertiga kekal bersama dan aku diletakkan bersama dgn seorang lagi adik beradik angkat. Sampai di Kg Kandang, terkejut lagi. Aku diletakkan dgn dua orang lagi adik beradik angkat y baru, y langsung aku xkenal. Redha je, think positif. Boleh je kot masuk ni. Hihi...Nama ayah angkat aku Tn Hj Ideris Hj Zainuddin



Program yg paling aku xboleh lupa, mase program motivasi di sekolah Kebangsaan Bendahara Seri Maharaja. Ade rasa geram dkt budak2 yg xnak dengar kata, ade rase sedih dgn ape yg disampaikan oleh Ameer. Ade budak yg menangis hingga nak pengsan, dkt nak abis program aku pegi dkt budak ni, “adik,adik jgn lupa apa yg kami sampaikan hari ni. Jangan hari ni je adik menyesal, esok da lupe”. Lebih kurang camtu aku ckp. Die hanya angguk kepala je.

Ayah angkat aku cerita budak tu mmg banyak masalah, pas aku dgr aku rase menyesal sbb xbagi kata2 semangat yg betul2 bertepatan dgn apa yg dia alami. ALLAH je yg tahu apa yg aku rase.

Byk lagi kenangan yg xmampu aku coretkan pada dinding yg sempit ini, namun hanya mampu berada dalam kotak ingatanku.



Kumpulan yang banyak memberikan kerjasama:D


Mase dah nak balik. Selamat tinggal mak ayah. Selamat tinggal Kg Kandang.

0 ekor kura2:

Post a Comment