BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 20, 2011

PRK dtg lg...

21hb Febuari 2011 bakal memperlihatkan barisan manakah yg bakal menerajui politik kampus pada semester ini. Rapat umum yg diadakan begitu hangat+hangit krn ada c/tgn pihak tertuntu yakni pihak luar. Isu posting, KPM, PTPTN, ICT dan yg plg ak xphm mrpatkan jurang antara fakulti dgn student??xada idea tntg itu. Tp ramai calon yg mmbawa manifesto pasal bnda alah ni. Mybe open day kot. Tp nak rptkan jurang dgn sape? Akak yg jaga kaunter di fakulti ataupun dekan fakulti? Bg aku, kita rapatkan hbngn dgn akak yg jaga kaunter je dulu. Sbb apa2 hal, dialah makhluk 1 yg kita kena berhadapan spnjg kita berada di universiti ini.

Ak tertarik dgn sorg calon ni yg dgn tegasnya mengatakan dirinya adalah bebas dan slps tu pulak ade calon laen yg mngatakan hidup ni perlu memilih dan dgn lagi tegas mengatakan bhwa dia tidak bebas. Dilihat dari trend semasa yg sedg berlaku di kampus ak skrg, makin byk parti baru yg muncul: cap tenuk tapir, smile dan bermacam2 lagi la..cap buruh xdak plok, dah la minyak ssh nak dpt la ni. Kalo ade kompem ak klik2 tuk die je. Okeh2, bebalik pada calon2 yg betanding, ak melihat pada siapa yg mampu utk mnjga kebajikan mahasiswa kita, ak mengevote bukan kerna paras rupa atau yg pndai bercakap mengalahkan murai. Pandai bercakap tidak menjanjikan projek2 berbilion2, tanah berjuta-juta hektar, balak bertan2. Zaman skrg kalau xdak kabel susah nak dpt line. Kalau xpecaye, umah sape yg xdak line tepon?dah xdak kabel cmna mau ada line telekom,,haiyya.

Melalut lagi, baek2 kembali ke medan pertarungan politik kampus. Bagi ak, sesiapa yg tidak peduli akan politik kampus adalah 1 kerugian baginya krn dari sinilah kita boleh melihat taktik2 p/raya, ade ugutan, cacimaki, provokasi, fitnah-memfitnah dll. Dari sinilah kita belajar utk menyesuaikan diri dlm lingkungan msyrkrt. Bermula di sini kita dpt mengenali siapa kawan dan siapa lawan. Mgkin ade yg kate, ak ikut aje flow, sape yg meng bkn ade kaitan pun dgn ak. Org mcm ni lah yg kita tggu2, kalo kena anta mesir pun kompem ikut je. Okeylah, undilah krn bakat yg ada pada seseorg itu. Jgn bmbg dgn apa yg diprovokkan. Hidup kita ini berlandaskan yg hak dan batil.

Dari mahasiswi utk mahasiswa/i

0 ekor kura2:

Post a Comment